קארין סנדל עם טיפ של ספורטאים על אכילת תמרים | נבחרת גרין - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

ט"ו בשבט הגיע: תמר בכל מצב

תמונה גרסת הדפסה

תמרים יבשים כמקור אנרגיה

אני ממש מתחברת לפירות יבשים, אם בצורתם הטבעית כמו למשל אננס ופפאיה מיובשים ואם בתבשילים ומנות שונות שמשלבות סילאן, צימוקים, תמרים וגם משמשים מיובשים, כל מיני תבשילים בבישול ארוך שפופולריים אצלנו בארוחות של המשפחה המורחבת.

הפרי המועדף עלי הוא התמר, בעיקר בזכות הוורסטיליות שלו וגם בגלל שהוא מהווה מקור אנרגיה זמין ומהיר.

הנבחרת שלנו צורכת תמרים באופן קבוע באימונים ומשחקים, דרך יעילה לקבל בוסט מהיר של אנרגיה בזמן הנכון. 

אני אוהבת לשלב תמרים בתזונה שלי בכמה דרכים:

*טבעי - תמיד יהיו לי תמרים בתיק לפני אימון או משחק. קל לקחת בתיק תמרים בקופסה קטנה או שקית סגורה. זה פרי קטן וקליל שלא מתקלקל ולא דורש בישול והכנה לפני האכילה מה שהופך אותו לנשנוש יעיל וטעים.

*בשייק - עם פקאנים, בננות, זרעי צ'יה ואפילו טחינה! אל הבלנדר מוסיפים פירות נוספים או עלים כמו חסה, סלרי או פטרוזיליה, וגם קרח ומקבלים משקה טעים בטירוף שנותן אנרגיה מיידית. אם רוצים להעשיר את המשקה, מוסיפים שיבולת שועל שמעניקה סמיכות, מקלה על העיכול ומוסיפה כמויות אדירות של ערכים תזונתיים כמו ויטמינים, ברזל ומינרלים.

*בתבשילים - אני מגיעה מבית מרוקאי שמתהדר בבישולים המופלאים של אימי וסבתי ז"ל שהורישה לנו דורות של ידע קולינרי ומתכונים מבית אמא, ואת התמר אפשר למצוא אצלנו בבית במנות אורז, בשר ועוף. מבחינתי זה טעם עשיר ומנחם, טעם שמחזיר אותי הביתה ברגע.

עוד ממני

לא כדאי לפספס