יעל גולדמן מכינה כריכים בריאים לבית הספר | נבחרת גרין - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

שנת הלימודים בפתח: מנה מאוזנת לקראת השנה החדשה

תמונה גרסת הדפסה

מתכון ריבת נקטרינות ביתית

לא משנה איזה סנדביץ' מושקע שלחו איתי לבית ספר, הייתה לי תמיד חולשה לכריך מזן אחר שהושפע ככל הנראה מצפייה במגוון תוכניות אמריקאיות בשנות התשעים.

לא אחר מאשר הסנדביץ' הכי לא ים תיכוני אבל הכי מנחם וטעים, כריך חמאת בוטנים וריבה. כמה שזה טעים, ככה קל להכנה! פשוט מאוד גם להסב את הכריך לגרסה בריאה ומאוזנת. את חמאת הבוטנים העשירה בסוכר מחליפים לחמאת בוטנים שופרסל גרין אורגנית ובמקום ריבה תעשייתית, מחליפים בריבה ביתית ובמקרה שלי בריבת התותים של אירית, אמא של גיסי, שרוקחת באליפות עבורנו ריבות טבעיות נהדרות.

לילדים אני אוהבת לגוון את ארוחות הצהריים בכל טוב - ירקות בשלל צבעים, דגני בוקר, פסטה בלי רוטב (במיוחד פוזילי של שופרסל גרין!) וכריכים עם ממרחים שונים ובריאים, ביניהם גם ריבה ביתית.

איך מכינים כריך עתיר חלבון ופירות בקלי קלות? לחם טוב (ועדיף חיטה מלאה!) שכבת חמאת בוטנים אורגנית ו/או טבעית ושכבת ריבה ביתית (וחוזר חלילה)

אם אין מי שיכין לך ריבה, צירפתי פה מתכון להכנה פשוטה של ריבת פירות שעכשיו נמצאת בעונה, עם טוויסט קטן, סוכר חום במקום סוכר לבן וכמות מופחתת של סוכר.

 

ריבת נקטרינות של יעל גולדמן

 

1 קילו נקטרינות קלופות

250 גר' סוכר חום

חצי לימון סחוט

 

אופן ההכנה:

 

  1. חותכים את הנקטרינות הקלופות לקוביות.
  2. מכניסים את הנקטרינות יחד עם הסוכר ומיץ הלימון לסיר ומחממים עד לרתיחה.
  3. מנמיכים את הלהבה.
  4. אחרי כ-45 דקות מתחילים לבדוק את המרקם עד שהריבה נקרשת ממשיכים לבשל את הריבה על אש קטנה.
  5. מעבירים לצנצנות. אני ממליצה על צנצנות זכוכית ובשביל הסטייל תמיד כדאי לשים בצנצנת מייסון.
  6. מחכים שהריבה תתקרר בצנצנת ומעבירים לקירור במקרר.
  7. פותחים ונהנים מתי שמתחשק מריבה ללא חומרים משמרים או סוכר עודף.

עוד ממני

לא כדאי לפספס