מקורות חלבון לארוחה משפחתית צמחונית מאוזנת | נבחרת גרין - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

חלבון לארוחה משפחתית מאוזנת

תמונה גרסת הדפסה

מקורות חלבון לצמחונים - עדשים שחורות או גרגרי חומוס?

בינינו, לבשל למשפחה מדי יום זה כבר אתגר לא פשוט, בטח שאני לומדת וצוללת לתוך עולם חדש של מנות וטעמים צמחוניים כל הזמן.

הפעם אתם תעזרו לי בשלב הראשון, והחשוב! של בחירת המנה שאכין.

יש לי 2 אופציות לבחירה של חומר הגלם החודשי: 

עדשים שחורות או גרגרי חומוס, שני סוגי קטניות עשירים בחלבון, ברזל, סיבים, אבץ, חומצה פולית ועוד ועוד דברים טובים.

בתזונה צמחונית, במיוחד אצל ילדים, חשוב להקפיד על צריכה של חלבונים בכמות מספקת. 

כשאין מוצרים מן החי בתפריט בכלל, גם אם משלבים סויה, כדאי להוסיף חלבונים מורכבים לשגרת התזונה. הסוגיה המורכבת יותר היא כיצד לשלב קטניות מגוונות ומלאות בחלבון במנות של הקטנים בצורה שיאהבו ויתחברו.

גרגרי חומוס זה תמיד טעים והם תוספת מעולה לתבשילים ומרקים. אפשר אפילו לנסות להכין חומוס ביתי! לא מאמינה שאתחרה בטעם של החומוסיה האהובה עליי אבל אני מוכנה לאתגר. אגב, מבחינה מדעית, צריכת חומוס משפרת את מצב הרוח, אז מי אני שאתנגד לחיוך?

לעומתן, עדשים שחורות הן קטניות שאני מכירה יותר מהמטבח המקסיקני כך שאולי אפשר לשלב אותן במנה עם טורטיות ואבוקדו, או לקחת את זה לכיוון אחר של תבשיל קדרה צמחוני בבישול ארוך, עם עוד סוגי שעועית בריאים לא פחות, ירקות שורש וטעמים עמוקים, כמו חמין שעועית מלא בכל טוב.

הבחירה בידיכם, עכשיו בסטורי (:

עוד ממני

לא כדאי לפספס