יובל גונן מספרת לנו על הסלט האהוב עליה | נבחרת גרין - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

חגיגת ירוקים: השמיר שימלא אתכם בוויטמינים

תמונה גרסת הדפסה

התזונה שלי, של כולנו, מאוד משפיעה על מצב הרוח ועל התפקוד הכללי, ולפעמים אני מרגישה שאכילה לא נכונה פשוט משבשת לי את השגרה משום שהיא הופכת אותי לכבדה, פיזית ונפשית. כשאנחנו לא שמים לב למה שאנחנו אוכלים, מיד צפים הרבה שינויים ולכן אסור לשכוח עד כמה התזונה שלנו קריטית לא רק למראה, לבריאות, לשמירה על המשקל אלא גם לתחושות ולרגשות שלנו. 

בחורף ממש לא פשוט לי, כמו שכבר שיתפתי אתכם. אני מתגעגעת לשמש ולקיץ, אז בינתיים אני משתדלת למלא את התפריט שלי בשלל ערכים תזונתיים שיתנו לי את כל מה שהחורף מחסיר, ימלא אותי באנרגיות ויחזיר אותי לנקודה בה האנרגיות שלי מרוממות והעשייה שלי בשיאה. 

אז בזמן שעשבי תיבול שונים כמו רוזמרין למשל, זוכים למוניטין יוקרתי, וחלקם כמו מרווה אף זוכים להיחשב כעשבים בעלי תכונות מטהרות ומרפאות, עשב התיבול איתו בחרתי לבשל הוא אחד כזה שהדעות עליו חלוקות למדי. זהו לא אחר מאשר השמיר, עשב תיבול שאולי אפשר להתווכח לגבי הטעם שלו אבל אי אפשר להתווכח עם המספרים: יש בו ויטמין A בכמויות וגם ויטמין C בערימות כך שאפילו 100 גרם שמיר מספיקים כדי למלא אתכם בשלל ויטמינים ומינרלים.

באופן אישי, אני מתחברת אליו מאוד ואוהבת להוסיף אותו לסלטים, תבשילים וכמובן מרקים. הפעם בחרתי לשלב את השמיר במרק אפונה אליו אוסיף גם בזיליקום לארומה וליצירת מרקם מושלם. זהו מרק מהיר, ירוק וכיפי שמתאים לעונה אפופת מחלות החורף. ואולי, בפעם הבאה שקשה לכם להעלות חיוך על הפנים, אני ממליצה שתוסיפו קצת ירוק לארוחה והכל יסתדר.



 

עוד ממני

לא כדאי לפספס