פסטה לפני אימון | מתכון של קארין סנדל | we live green - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

יום הפסטה: האנרגיה הזמינה לפני אימון

תמונה גרסת הדפסה

מתכון לפסטה ירקות שניתן לאכול לפני אימון

היום הוא יום הפסטה הבינלאומי, וזו הזדמנות מעולה לשתף אתכם מעט בתזונה שלי לקראת משחקים ואימונים, תפריט בו זוכה הפסטה למקום של כבוד.

כספורטאית, התזונה שלי משפיעה ישירות על הביצועים וההישגים שלי כך שזה לא רק עניין של טעם וריח, אלא עניין של התמודדות מול היריב, הצלחה וגם הפסד.

לקראת כל אימון ומשחק, בכל פעם מחדש, אני אוכלת פסטה. זו פחמימה שמעניקה לי אנרגיה זמינה, מנה קלה להכנה וכמובן, ארוחה מאוד טעימה שאני מתחברת אליה. אני יכולה לומר שעם יד על הלב, משחק או אימון אליהם יצאתי מבלי לאכול פסטה לפני, פשוט לא ירגישו אותו דבר - יש לי פחות אנרגיה לאורך זמן ותחושת העייפות מורגשת.

הפסטה היא פחמימה מורכבת שמעלה את רמות הגליקוגן בגוף, כלומר משמרת אנרגיה לאורך זמן. פסטה מחיטה מלאה היא מצוינת אך לא מומלצת לפני אימון אלא רק אחרי בשל כמות הסיבים הגדולה שבה.

מה שכן, לקראת אימון אני לא בוחרת ברוטב מפנק אלא ברוטב עגבניות בסיסי כדי לא להכביד על עצמי עם כמות שומן גבוהה שנמצאת בשמנת, גבינות וטעמים עשירים אחרים שמוסיפים לפסטה. לפעמים כל מה שהפסטה צריכה זה בצל וירקות מטוגנים במעט שמן כדי לייצר רוטב אולטימטיבי. 

אז לקראת האימון הבא שלכם בחדר כושר, אימון ריצה ואפילו שחיה, נסו לאכול פסטה ותרגישו את ההבדל בכל הגוף, מילה שלי (:




עוד

לא כדאי לפספס