יום הפסטה הבינלאומי: פסטה עתירת חלבון
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

יום הפסטה הבינלאומי: פסטה עתירת חלבון

תמונה גרסת הדפסה

יש ציטוט אמריקאי שטוען ש"קוביות בבטן, נוצרות קודם כל דרך המטבח". באנגלית זה נשמע יותר טוב אמנם, אך גם בעברית העקרון זהה - הצורה שבה אנחנו נראים ובעקבות כך גם מרגישים, מתחיל בבחירות האוכל שלנו.

אני נוטה להסכים. בזמנים שהקפדתי על תזונה מאוזנת באופן קבוע הרגשתי חזקה יותר והרגשתי טוב יותר, אבל זה לא פשוט. כדי להצליח להתמיד בתזונה מסודרת גם בחגים, חופשות, אירועים ומה לא, יש צורך בתשומת לב, הכנה מראש, בחירה נכונה של מרכיבים והמון סבלנות.

כחלק מהאתגר אני אבחן את עצמי בתחומים האלה, ולאורך השנה גם אבחן את הציטוט ואבדוק אם אכן אצלי, הקוביות יתחזקו דרך המטבח. 

במקביל לאימונים שאני מתכננת להתנסות בהם, חשוב לי גם לשים דגש על תזונה עתירת חלבונים שתסייע לי להעלות מסת שריר.

אתם יודעים כמה גרם חלבון בנאדם צריך לצרוך ביום?

אני לא ידעתי, אז קראתי כדי להבין לעומק את הנושא ולמדתי שיש הבדל גדול בין הצרכים של צריכת חלבון אצל כל אחת ואחד.

למשל: אדם ממוצע המייקם פעילות גופנית מתונה, צריך לצרוך בערך 1 גרם חלבון לקילוגרם ביום ואדם שמתאמן להעלאת מסת שריר צריך לצרוך לפחות כמות כפולה של חלבון. בגלל שאני אוהבת ומשלבת בשר בתפריט שלי (פחות דגים, אך בהחלט עוף ובקר) אין לי דאגה בנושא אבל תזונה זה עולם עצום של ידע מקצועי לכן במהלך האתגר, אתייעץ גם עם אדם מקצועי שיעזור לי ליצור תוכנית תזונתית מותאמת אישית.

כל השיחה הזו על תזונה רק עוררה לי את התיאבון והיום, יש לי כבר רעיון לארוחה. חוגגים היום את יום הפסטה ואני מצטרפת, עם הזדמנות מעולה להתפנק עם מנת פסטה .

חכם סיני זקן אמר: "גם מסע של אלף מייל, מתחיל בצעד אחד קטן," ואני אומרת שגם שנה של אתגר, צריכה להתחיל במנה אחת ולהמשיך להרגל שמשתלב בשגרה שלי.

בחרתי בפסטה מקרוני שתהווה את הפחמימה בארוחה לצד מנת החלבון, רצועות עוף בתנור.

חשוב לי לבשל עם פחות שמן ורטבים ויותר תבלינים ועשבי תיבול וניישם את זה באפייה של רצועות העוף.

איך מתחילים?

לפני שהתחלתם לבשל את הפסטה והרוטב, השרו את רצועות העוף בקערה עם אורגנו, אבקת שום, מלח, פלפל ולימון סחוט שמתאים לטעמים איטלקיים. אפשר להוסיף כורכום לצבע, ואילו הלימון מרכך את רצועות העוף ומעניק לו עסיסיות.

התחשק לי רוטב אליו אוליו שהוא רוטב קלאסי בסיסי, אבל שידרגתי אותו עם תוספת עגבניות שרי. ההכנה היא פשוטה: מטגנים מעט שמן זית, מוסיפים 6 שיני שום וחצי צרור פטרוזיליה קצוצה ומערבבים עם חצאי עגבניות שרי. כשהשום מזהיב, אפשר להוסיף את הרוטב לפסטה המסוננת ואליה את רצועות העוף שמתאימות למנה איטלקית. 

בין אם בחרתם בפסטה רגילה או כזו עשויה חיטה מלאה, תקבלו ארוחת צהריים או ערב, עשירה בחלבון ובטעמים. בתיאבון!

 

עוד

לא כדאי לפספס