דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

עיצוב וטיפוח השיער

כל הסיבות לנשירת שיער ואיך לטפל בה

תמונה גרסת הדפסה

כל הסיבות לנשירת שיער ואיך לטפל בה

אין כמעט אישה שלא חווה את התופעה של נשירת שיער. מה הסיבות ואיך ניתן להפחית את התופעה? אספנו את התשובות

נשירת שיער היא אחת התופעות הנפוצות והמטרידות בקרב נשים (ובוודאי בקרב גברים - אבל זה לסיפור אחר). הסיבות לנשירה רבות ומגוונות, חלקן קשורות באורח החיים שלנו ואחרות גנטיות, הורמונליות או כתוצאה ממחלות. באופן כללי זקיק השערה שלנו רגיש מאוד ונוטה להגיב במהרה לחוסר איזון בגוף. התוצאה היא נשירה.

כדאי לדעת שנשירת שיער היא לרוב תהליך טבעי ונורמלי. מדי יום אנחנו מאבדות בין 50 ל-100 שערות. הבעיה מתחילה רק כשהמספר גדל משמעותית או כשאת חווה שינוי בעוצמת הנשירה ביחס לעצמך.

מהן הסיבות לנשירת שיער מוגזמת ואיך אפשר להפחית את התופעה?

  1. תזונה לקויה – תזונה לקויה ומחסור בוויטמינים ומינרלים חיוניים, משפיעים בצורה ישירה על כל המערכות בגוף שלנו וביניהן זקיקי השיער. הרגלי תזונה גרועים או דיאטה חריפה, יובילו לרוב לנשירה מסיבית של השיער. אחד המרכיבים החיוניים ביותר לשמירה על שיער בריא וחזק הוא חלבון שמהווה את הבסיס לייצור קרטין - המרכיב העיקרי ממנו בנויה השערה. החלבון מצוי בכמות גדולה בעיקר בבשר, ביצים, אגוזים, קטניות ופולי סויה. בנוסף לחלבון יש להקפיד לצרוך כמות מספקת של אבץ ברזל וויטמינים, בעיקר B ו-D.
  2. מצב נפשי – מחקרים רבים מדברים על הקשר בין נשירת שיער למצבים של דכאון, מתח, חרדה ומחסור בשעות שינה. במקרה הזה מומלץ לכן לטפל בעצמכן בלי קשר לנשירה. חיזוק השיער יהיה רק בונוס לתחושה כללית יותר טובה.
  3. חשיפה לכימיקלים צביעת שיער, החלקה קבועה ומגע עם כלור בבריכה. בכולם מעורבים כימיקלים שפוגעים בתהליך צמיחת השיער, פוגעים בזקיקים ומובילים לנשירה. היום יש החלקות טבעיות או מופחתות כימיקלים שעדיף להשקיע בהן וצבעי שיער אורגניים שעושים עבודה טובה. לפני הכניסה לבריכה מומלץ להרטיב את השיער במים זורמים על מנת שיספגו פחות מי בריכה.
  4. לידה אם בהריון רובנו נהנה משיער שופע ובריא המצב לרוב ישתנה מיד לאחר הלידה בשל השינויים ההורמונליים שהגוף עובר. הבשורה המשמחת היא שהתופעה תחלוף מעצמה בתוך חודש עד חצי שנה, עד אז כדאי להתייחס לשיער בעדינות יתרה, להסתרק במברשת רכה ולא לאסוף בחוזקה.
  5. התעסקות יתר עם השיער – הכי בריא לשיער שלנו שנתעסק אתו כמה שפחות. לכן מומלץ להימנע משימוש תכוף מדי במייבשים ומחליקים, מאיסוף שמותח את השיער, מסירוק יתר, ממגע ומשחק בלתי פוסק של הידיים עם השיער ומתחלופה גבוהה של צבעים. אין הכוונה חלילה להזניח, רק לשמור על מידתיות שתאפשר לנו לשמור על שיער חזק ובריא מחד ומטופח מאידך.

 

עוד באותו נושא

לא כדאי לפספס