7 מזונות שישמרו את המוח שלכם חד ומתפקד טוב יותר בלימודים - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

7 מזונות שישמרו את המוח שלכם חד ומתפקד טוב יותר בלימודים

תמונה גרסת הדפסה

7 מזונות בריאים למוח

שנת הלימודים החדשה כבר ממש מעבר לפינה, ואם אתם כבר מתחילים לתכנן את ארוחות העשר המזינות שתשלחו עם הילדים, כדאי שתדעו שמעבר לרצון לנטוש את ממרח השוקולד ולהשקיע בכריכים בריאים יותר, יש רשימה מובחרת של מזונות שמעבר היותם טובים לגוף, הם גם מסייעים לתפקוד יעיל יותר של המוח, מחדדים אותו ומסייעים ללמידה טובה יותר.

אם פעם היו האימהות רודפות אחר הילדים עם בקבוק של שמן קיק ומכריחות אותם לבלוע כפית בשביל לחדד את המוח, הרי שהיום עם השפע הניכר של חומרי גלם איכותיים על המדפים, ניתן לצרוך אותם בהנאה, ולהפיק את התוצאה הרצויה.

את המזונות הבאים תוכלו לשלב גם בתפריט ארוחת הבוקר והן במהלך היום, בארוחת הצהרים ובנשנושים של בין הארוחות, כשבהחלט ניתן לשתף גם את הילדים בבחירת המרכיבים הטובים, ולעודד אותם תוך מתן הסבר על חשיבותם וסיועם לחשיבה טובה יותר.

תמונה של שקדים, אגוזים וכל מיני קטניות

דגנים מלאים – 

לחם מחיטה מלאה ושיבולת שועל מכילים סיבים תזונתיים ומעודדים זרימה טובה למערכת האיברים הכוללת את המוח. קל מאד לשלב אותם בארוחת הבוקר והערב, ואם הבית יתרגל להחליף את הלחם הלבן בהם, התמורה לאורך זמן תהיה גדולה ביותר. משיבולת השועל ניתן גם להכין דייסה מחממת ומשביעה בבקרים, שתשאיר את הילדים שבעים וערניים עד לארוחת העשר.

אבוקדו – 

עוד מוצר שקל מאד לשלב בתפריט היומי החל מהוספתו לכריך העשר והמשך בשילובו בסלט לצד ארוחת הצהרים או הערב. האבוקדו מכיל רמות גבוהות של אשלגן שמסייע לפעילות התקינה של המוח, ומשפר את זרימת הדם באיברי הגוף ובהם המוח. אבוקדו אף ישתלב נהדר בשייקים בריאותיים לפינוק מרענן של אחר הצהרים.

סלמון – 

הסלמון עשיר באומגה 3 ובחומצות שומן החיוניות לתפקוד המוח. הוא מכילים בנוסף גם חומרים אנטי דלקתיים, ומומלץ לשלב את הדג הטעים הזה, שגם כל כך קל ומהיר להכנה, מדי פעם בתפריט ארוחת הצהריים.

תמונה של דג סלמון וכל מיני קעריות עם מזונות שונים מסביב

אגוזים – 

אגוזי מלך, אגוזי ברזיל, אגוזי קשיו, שקדים ובוטנים מכילים כמות גבוהה של ויטמין E המשפר את היכולות הקוגנטיביות ואת הזיכרון. רצוי מאד לצרוך אותם במצבם הטבעי, כלומר לא קלויים, ומאד כדאי להתרגל לשלב מספר אגוזים ביום כנשנוש בריא ומשביע בין הארוחות. כמובן שניתן גם לצרוך אותם פה ושם כממרח טבעי ללא תוספת סוכר ותוספות תעשייתיות אחרות.

מיץ רימונים – 

אנחנו בדיוק לפני ראש השנה והרימונים כבר נמצאים בשפע על מדפי הירקות כך שזה זמן נפלא להתחיל להשתמש בהם רימון סחוט יציע לגוף שפע של נוגדי חימצון, ישפר את הזיכרון ויתרום להאטת תהליך ההזדקנות של המוח.

שום – 

מצוין לא רק נגד עין הרע, אלא גם יעיל בהגנה על תאי המוח בזכות נוגדי החימצון ונוגדי הדלקות שהוא מכיל. את השום קל מאד לצרוך ולשלב במצבו הטבעי או המבושל. הוסיפו שום לכל מאכל שאתם מכינים, והוא גם כל כך טעים.

בננות – 

לא סתם הסבתות היו רודפות אחרינו עם בננה. הפרי האולטימטיבי לארוחות העשר בבית הספר, רך ומתוק, וטעים לאכילה ועל הדרך מלא באשלגן שמשפר את זרימת הדם למוח ומגן עליו. הילדים אוהבים שוקו בננה? הכינו להם שייק עם חלב ובננות טריות שימלאו אותם באנרגיה לכל היום.

תמונה של שייקים ירוקים ופירות ושקדים ליד

חשוב לציין כי הפוסט מבוסס על מאמרים ברחבי הרשת ואינו מחליף ייעוץ רופא או תזונאי.

 

אולי יעניין אותך גם

לא כדאי לפספס