5 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לחזור לשגרת ארוחות מסודרת אחרי החגים
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

5 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לחזור לשגרת ארוחות מסודרת אחרי החגים

תמונה גרסת הדפסה

5 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לחזור לשגרת ארוחות מסודרת אחרי החגים

זהו, אחרי החגים כבר כאן! מה שאומר שאת כל ההבטחות והמטלות שדחינו לאחרי החגים צריך להתחיל ולקיים, וזה כולל את הדיאטה שקצת נדחקה למעמקי התת מודע בין עוגות הדבש לבין הארוחות החגיגיות שרדפו זו את זו בצעדי ענק.

עד לסוף החודש יעלו בבלוג מתכונים טעימים במיוחד שיעזרו לכם לחזור לשגרה בקלות, ושיהפכו את הארוחות שלכם למזינות ובריאות יותר.

ונפתח עם חמישה טיפים מנצחים שעל סמך שנים קודמות תמיד עזרו לי באופן אישי להשאיר את החגים מאחור ולחזור לתזונה נכונה המשלבת גם פעילות גופנית רחמנא לצלן…

תמונה של כל מיני ירקות ופירות, סרט מדידה ומחברת עם תוכנית לדיאטה

עם כל הצער שבדבר – להישקל! 

גם אם התוצאה תהיה מדכדכת במיוחד, זה ייתן לכם פרופורציה לגבי העלייה אם יש, ויכניס בכם מוטיבציה לחזור למשקל הקודם. ברבים מן המקרים דווקא המשקל מפתיע לטובה, וגם פה נכנסת מוטיבציה בסגנון של "הנה, לא עליתי כל כך הרבה, אז ממש לא תהיה בעיה לחזור לתלם". בכל מקרה, מה שהיה היה, אכלתם, נהנתם, קצת התפרעתם? עכשיו הגיע הזמן לשנס מותניים ולחזור לעניינים.

תכננו את הארוחות ליום הבא מראש

החליטו מה התפריט ורשמו אותו בפנקס קטן או בפתקים של הטלפון. ברגע שהתפריט סגור זה מנקה את הראש מההתעסקות של מה נאכל. לימים ארוכים מחוץ לבית הכינו כבר בערב תיק אוכל קטן הכולל את כל המנות שאתם אמורים לאכול. הכריך של ארוחת הבוקר, הפרי, היוגורט, ארוחת הצהרים, ואפילו חטיף קטן. הניחו את התיק במקרר ובבוקר לא תצטרכו להתעסק עם המחשבות לגבי האוכל אלא רק לקחת את התיק אתכם ולצאת לעבודה או לפגישות. במידה ואין בעבודה מקרר או שאתם נמצאים מחוץ למשרד, יהיה זה רעיון נהדר לקנות קרחון קטן של קרח יבש ולהכניס לתיק טרם היציאה, כדי שישמור על טריות המאכלים לאורך זמן.

הכי חשוב זה לא להיתקע בצהרים ללא ארוחה

ברגעים כאלה כשהרעב מתחיל להציק קל מאד לשכוח כל הבטחה לדיאטה וליפול על מאכל מהיר ומשמין. כדי למנוע את זה בחרו יום פנוי בשבוע והכינו ערימה ענקית של חזה עוף במחבת או על הפלנצ'ה. את הנתחים הללו סדרו בשכבות בתוך קופסא גדולה כאשר בין שכבה לשכבה הניחו ניילונים קטנים של סנדוויצ'ים. את הכלי הזה מכניסים להקפאה, ובשליפה של הכמות הרצויה תקבלו מנת חלבון לכל ארוחת צהרים שבה לא הספקתם לבשל כל דבר אחר.

תמונה של אנטיפסטי, ירקות בתנור

ירקות, ירקות ירקות! 

אין כמו מנה הגונה של ירקות בארוחה בכדי לאפשר לגוף להתמלא ולשבוע. במהלך השבוע העמוס שלי אני לא מבזבזת זמן מיותר על קילופים וחיתוכים, אלא לוקחת שתי תבניות חד פעמיות ענקיות, בכל אחת מהן מכניסה שלוש שקיות של ירקות קפואים כגון ברוקולי, שעועית צהובה ושעועית ירוקה, מזליפה מעט שמן זית, מתבלת בפפריקה ומלח ומכניסה לתנור תחת נייר אלומיניום עד שהירקות מתרככים. לאחר שעה וחצי בערך, מסירה את הנייר, מערבבת ואופה עוד 15 דקות בערך. מתקבלת מנה עצומה וטעימה בטירוף של ירקות שתשרת את כל בני המשפחה לשבוע שלם.

אין צורך להכביר מילים על יתרונותיה של הפעילות הגופנית 

גם לבטטות הכורסא הקשות ביותר יש מזור בדמות חבר טלפוני: פשוט קובעים עם חבר להירשם יחד למסגרת ספורטיבית בהתאם ליכולות ולהעדפות שלכם, או אפילו לצאת יחד להליכה. קובעים ביומן תאריכים לחודש הקרוב ולא זזים מהם גם תמורת שלום! ברגע שמבצעים את הפעילות המשותפת יחד, אחד מדרבן את השני, ובהתחלה זה בטוח יהיה קשה ומאוס ותקללו כל רגע, אבל לאט לאט הגוף יתחיל ליהנות מהיתרונות של הפעילות הזו, והחשק יגיע.

תמונה של מיץ תפוזים, ירקות ופירות, סרט מדידה ומשקוליות

אם גם לכם יש טיפים טובים שעוזרים לחזור לשגרה נשמח לקרוא אותם פה בתגובות.

אולי יעניין אותך גם

לא כדאי לפספס