חשוב לדעת: 10 המזונות שכדאי לצרוך לחיזוק המערכת החיסונית
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

חשוב לדעת: 10 המזונות שכדאי לצרוך לחיזוק המערכת החיסונית

תמונה גרסת הדפסה

מאכלים לחיזוק המערכת החיסונית

החורף הגיע ואתו, לצערנו, מגיעים לעתים גם וירוסים וחיידקים המשפיעים על בריאותנו וגורמים למחלות שונות הנובעות מהתקררות, החל מהצטננות קלה ועד לדלקות שונות.

כשהמחלה תוקפת אין הרבה מה לעשות חוץ מלגשת לרופא ולקבל כמה תרופות שיעזרו בתוספת מנוחה טובה, אך מה שכן באפשרותנו לעשות זה לנסות ולחזק את המערכת החיסונית של הגוף, בעזרת מזונות שאם נקפיד לצרוך במהלך כל השנה, ובעיקר בחורף, נוכל להמעיט את הפגיעה בגוף.

הרי לכם רשימה שתעזור לכם לעבור את החורף בשלום:

גויאבה, קיווי ותותים –

פירות אלו עשירים בוויטמין C שחיוני לחיזוק המערכת החיסונית. תתפלאו לשמוע, אבל הגויאבה מכילה את הכמות הגדולה ביותר של ויטמין C, אפילו יותר מפירות הדר הנחשבים לנושאי הדגל של הוויטמין. הגויאבות נמצאות בשפע בשווקים בעונת הסתיו, כך שזו תקופה מושלמת לצרוך אותן, לפני בוא החורף.

הקיווי המתוק והקטן מכיל גם הוא כמות גדולה של ויטמין C, ופרי אחד ביום יעשה לגופכם עבודה מבורכת.

אוהבים תותים? גם הגוף שלכם אוהב! 4-5 תותים ביום יספקו לגופכם מנה הגונה של ויטמין C.
תחשבו על סלט פירות יומי המכיל את שלושת אלה, ואתם מסודרים. גם טעים וגם בריא.

תמונה של מיץ תפוזים וכל מיני פירות וירקות

פירות הדר –

כולנו גדלנו על האמרה כי בפירות הדר יש המון ויטמין C שמחזק את המערכת החיסונית.

תפוזים, אשכוליות וקלמנטינות רצוי יותר לאכול במצבם הטבעי ופחות במיץ, כך תוכלו ליהנות מתפוקה מלאה של היתרונות שלהם ללא כל חומרים חיוניים שיאבדו בדרך.

גם הלימונים בשיאם בעונת החורף וזה הזמן לנטוש את המשקאות הממותקים ולעבור ללימונדה טבעית שמכינים מכוס של מים עם פרוסת לימון ושני עלים של נענע.

פירות וירקות כתומים –

לוויטמין A תפקיד חשוב בחיזוק המערכת החיסונית והוא עוזר לקצר את תקופת ההחלמה ממחלות. אפשר למצוא אותו בפירות וירקות כתומים שמכילים בטא-קרוטן, שהוא הפיגמנט שמעניק לפירות הכתומים את צבעם, כגון: בטטה, דלעת, דלורית, גזר, מנגו ואפרסמון.

ירקות ירוקים –

ירקות ירוקים כגון: ברוקולי, תרד, חסה, קישואים, עשבי תיבול, ארטישוק, כרוב ניצנים ואספרגוס עשירים באלפא-קרוטן, אשר הופך בגוף לוויטמין A החיוני לחיזוק המערכת החיסונית.

הירקות הירוקים עשירים גם בכלורופיל אשר ניתן לייחס לו תכונות ריפוי במצבים של אנמיה, דלקות שונות ושיכוך כאבים. מומלץ לצרוך אותם כמה שיותר כשהם קרובים למצבם הטרי, כך שבישול ארוך קצת פחות מתאים להם ועדיף להקפיץ אותם קלות במחבת עד לדרגת אל דנטה, או לאכלם כפי שהם.

תמונה של ירקות ירוקים ומשקה ירוק

עשב חיטה –

עשב חיטה מכיל אף הוא כלורופיל ברמות גבוהות, והוא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים, סיבים, ונוגדי חמצון המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית.

בעוד שאת רוב הירקות הירוקים עדיף לצרוך כשהם טריים, שכן הם נוטים לאבד מעט מהתכונות הטובות שלהם בבישול, דווקא את עשב החיטה מומלץ לצרוך כשייק, שכן לקיבה שלנו קל יותר לעכל אותו כשהוא טחון.

אגוזי ברזיל –

בעוד שצריכה של שקדים ואגוזים מסייעת רבות למערכת החיסונית, אגוזי הברזיל לוקחים את הנושא צעד קדימה, שכן הם מכילים סלניום אשר נוגד חימצון ברמה גבוהה מאד. צריכה של אגוז ברזיל ביום ישלימו את פעילות הוויטמין E בגוף ויחזקו את ייצור הנוגדנים לחיידקים, ויסייעו במניעת מחלות קשות.

פטריות שיטאקי –

גם לפטריות יש השפעה גדולה על מערכת החיסון שלנו. מעבר לכך שהן בשרניות וטעימות מאד, הן גם מכילות בטא גלוקן אשר מסייע בהפחתת כולסטרול, מונע זיהומים, ונלחם בחיידקים. אז אם עד היום חיפשתם סיבות להוסיף פטריות לחביתה שלכם, או להקפיץ אותן עם שמן זית וקצת שום, עכשיו קיבלתם גושפנקה חיובית לנושא.

שיבולת שועל –

שיבולת השועל עשירה בסוגים שונים של ויטמין B ומסייעת בעקיפין לחיזוק המערכת החיסונית. היא מכילה חומרים שמחזקים את מערכת העצבים ומשפרת מצבים של מתח, לחץ וחרדות. כשמערכת העצבים יציבה, גם המערכת החיסונית משתפרת, שכן מצבים של חולשה ודיכאון, "עוזרים" לגוף לתפוס מחלות שונות.

תמונה של שום

שום –

השום נחשב, ובצדק, לאנטיביוטיקה של הטבע, ומככב באין סוף תרופות סבתא. הוא מוריד את ההסתברות למחלות לב, מחזק את המערכת החיסונית ונוגד דלקות וזיהומים שונים בגוף.

בכדי להחיל את כל אלה, ההמלצה היא לאכול שן שום אחת ביום. ניתן להוסיף אותה לסלטים, ולתבשילים שונים, רצוי לקראת סוף הבישול כדי שיישאר כמה שיותר טרי.

קינמון –

בעונת החורף הקרה, כיף להתחמם עם כוס תה מהבילה. אם תוסיפו לתה שלכם גם מעט קינמון ייצא שגם תוסיפו למשקה טעם, וגם תעזרו לגוף להתחמם מהם יותר.

הקינמון באופן כללי מתאים מאד לטיפול במצבים של קור והצטננות כדי לתרום לחימום של הגוף, ולכן רצוי לצרוך אותו במצבים שלגוף קר ויש רצון להתחמם במהירות. יחד עם זאת אם הגוף במצב שהוא כבר פיתח חום, אז רצוי, כמובן, שלא לצרוך אותו.

רק בריאות!

חשוב לציין כי הפוסט מבוסס על מאמרים ברחבי הרשת ואינו מחליף ייעוץ רפואי.

אולי יעניין אותך גם

לא כדאי לפספס