ערבוב סוגים שונים של קמחים - מגזין שופרסל
דלג לתוכן העמוד (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2) דלג לתפריט (מקש קיצור 3) דלג לדף הבית (מקש קיצור 4)

ערבוב סוגים שונים של קמחים

תמונה גרסת הדפסה

ערבוב סוגים שונים של קמחים

כדי ליהנות ממאפה בריא יותר או כבד פחות אפשר ורצוי לערבב כמה סוגי קמח במאפה אחד. כך תעשו את זה.

ערבוב של קמחים היא פעולה המשלבת שימוש של כמה קמחים יחד. מה זה אומר בעצם?

ישנם קמחים שבשל כמות הסיבים הגבוהה של הדגן שמהם הם עשויים, יתנו תוצאה "כבדה" יותר למאפים. אנשים שרוצים ליהנות משימוש בקמחים אלו אך עדיין לקבל תוצאה קלילה ואוורירית יותר של אותו מאפה לרוב מערבבים סוגי קמחים.

וזה עובד גם הפוך: אם אתם רוצים שהמאפה שלכם יהיה קצת יותר בריא, אפשר להחליף חלק מהקמח הלבן שבו בקמח מלא.

לדוגמה, בפשטידה ניתן להמיר את הקמח הלבן בקמח מלא או בקמח כוסמין בתוספת של אבקת אפייה.

ניתן להמיר גם קמח במאפים מלוחים כגון מאפינס של ירקות או פשטידות, ולהחליפו בקוואקר או בקמח תירס בתוספת אבקת אפייה.

ניתן להכין קמח רב-דגנים על ידי ערבוב ואוורור - פעולה הנעשית על ידי ניפוי הקמחים. קמח רב-דגנים יורכב בדרך כלל משלושה קמחים עם יחסים שווים של קמח לבן, קמח מלא וקמח שיפון.

סובין – הסובין הוא קליפת הגרעין של הדגנים ומגיע בצורה טחונה כמו קמח. לסובין יתרונות בריאותיים רבים הוא משפר את רמת הכולסטרול בגוף, את פעולת העיכול ואת המערכת החיסונית שלנו. ניתן להוסיף סובין לכל קמח על מנת להעשיר אותו בסיבים תזונתיים וישנם סוגי לחמים ולחמניות שאף נעטפים בסובין לפני האפייה.

לקמח ניתן גם להוסיף זרעי פשתן, שאותם מומלץ לטחון לפני האפייה ולערבב את המסה הטחונה עם הקמח שבו בחרנו להשתמש. הפשתן עשיר בוויטמינים ובאומגה 3 ותורם לגמישות העור, כך שאפשר גם לאכול לחם וגם להיות יפים.

יחסי המרה/ערבוב

בהתחלה, עד להבנת המרקם הנכון של המינון שאותו נרצה לקבל, ההמלצה היא לערבב 70 אחוז קמח לבן עם 30% קמח מלא או שיפון. לאחר מכן יש להקפיד להעלות גם את כמות הנוזלים בבצק על מנת שלא נקבל בצק דחוס.

הטיפ הכי טוב שתוכלו לקבל בעת ערבוב קמחים הוא לא להפסיק לנסות. להתחיל עם המינון המומלץ שלמעלה ולהמשיך משם עד שנגיע לנוסחה המדויקת שטובה לנו בהתאם למה שאנו רוצים לאפות.

אולי יעניין אותך גם

לא כדאי לפספס